Tekstowa podstrona kwiecień 2022 luty 2022 grudzień 2021 listopad 2021 październik 2021 wrzesień 2021 marzec 2021 listopad 2020 pażdziernik 2020 wrzesień 2020 czerwiec 2020 marzec 2020 luty 2020 grudzień 2019 listopad 2019 październik 2019 wrzesień 2019 wakacje 2019 czerwiec 2019 maj 2019 kwiecień 2019 marzec 2019 luty 2019 styczeń 2019 grudzień 2018 listopad 2018 pażdziernik 2018 wrzesień 2018 czerwiec 2018 maj 2018 kwiecień 2018 marzec 2018 luty 2018 styczeń 2018 grudzień 2017 listopad 2017 październik 2017 wrzesień 2017 wakacje 2017 czerwiec 2017 maj 2017 kwiecień 2017 marzec 2017 luty 2017 styczeń 2017 grudzień 2016 listopad 2016 październik 2016 wrzesień 2016 wakacje 2016 czerwiec 2016 maj 2016 kwiecień 2016 marzec 2016 luty 2016 styczeń 2016 grudzień 2015 listopad 2015 październik 2015 wrzesień 2015 wakacje 2015 czerwiec 2015 maj 2015 kwiecień 2015 marzec 2015 luty 2015 styczeń 2015 grudzień 2014 listopad 2014 październik 2014 wrzesień 2014 Tekstowa podstrona

Z życia MOW

czerwiec 2016

25 czerwca 2016 - laureaci Wielkiego Konkursu Zachowania "Bądź na dobrej fali" wyruszają na Mazury

DZIENNIK POKŁADOWY

Rejs „Bądź na dobrej FALI” 25 czerwca - 2 lipca 2016 roku

WIELKIE POŁUDNIOWE JEZIORA MAZURSKIE

ZAŁOGA: Mateusz Dudek, Filip Krawczyk, Krzysiek Surgiel, Michał Wierzbicki, Norbert Wiśniowski, Szymon Wolanik, Jolanta Damek, Paweł Gruszczyk

KAPITAN: Bohdan Klimaszewski

25 czerwca 2016 DZIEŃ 1

Pobudka 2:30 :)  w MOW. Szybkie SPA i jesteśmy gotowi….  Tylko Krzysiek wie na co… Miejsca w BUSIE jeszcze nie wszystkie zajęte…  i w drogę do Pięknej Góry koło Giżycka... Kierunek jazdy Częstochowa…  Warszawa…  Ostrołęka… ile bocianów po drodze!!!… Nieplanowy korek po drodze i na miejscu jesteśmy przed 14:00. Najważniejsze, ze BEZPIECZNIE.

Szybciutko rozpakowujemy BUSA na naszą „Biegnacą po falach”… to przez tydzień nasz dom… mamę i tatę tu mamy… KAPITAN to KAPITAN… :-)

Obiad w barze leśnym i 90 minut meczu Polska – Szwajcaria….  W tym czasie pani Jola, pan Paweł i dwójka MAJTKÓW POKŁADOWYCH Norbert i Szymon pojechali na zakupy.

WYPŁYWAMY!!! Kierunek JEZIORO TAŁTY Tylko Krzysiek wie co robić i tylko on zna szyfry kapitana: talia, obciągacz bomu, fału. Szoty, fok, miecz i nazwy tych linek… Rozbijamy biwak….  Robot& robot& robota… namioty (dziękujemy SPONSOROWI;-)  )... kolacja  i kąpiel w jeziorze. Ale przyjemna ciepła woda. WAKACJE!!! TO SĄ WAKACJE!!!

26 czerwca 2016 DZIEŃ 2

Pobudka 3:35 :-///  Szymon i Michał już gotowi … nikt więcej.  7:00 pobudka dla tych co nie wstali wcześniej… dwa namioty już poskładane :-)

Wypływamy do portu w Pięknej Górze. Kapitan ma niespodziankę :-) Dziękujemy SPONSOROWI:-)

MOTORÓWKA !!! Silnik SUZUKI;-) 250 KM!!!! i śmigamy ŁABĘDZIM SZLAKIEM ;-) po Jeziorze Kisajno PODOBAŁO NAM SIĘ BARDZO…  Policja na wodzie… i tutaj nas znaleźli.

W porcie doskonalimy buchtowanie lin i linek… oraz czyszczenie pokładu. Majtki nie zamknęli „okna” i … wiadrem zalali kajutę Kapitana… dobrze, że jest słońce i na pomoście łącznie z tapicerką wszystko wyschnie;-)

Wypływamy z portu. Dzisiaj zwiedzamy kanały i jeziora: Niegocin, Boczne, Szymon, Tałtowisko i Tałty. Maszt łamany, maszt stawiany… Kapitan inaczej go nazywa… Na szlaku schłodzenie w jeziorze :-) fantastyczna woda. Płyniemy dalej… skąd te wielkie chmury…. Przeżyliśmy trzy burze!!!...no nie na wodzie… Dwa razy zerwany kontrfał... Były momenty, że tylko Kapitan pozostał na pokładzie:-)

Wieczorem rozkładanie namiotów w deszczu… po 21:00 przestało padać… do chłopaków przyszły mućki ;-)))

Jesteśmy zmęczeni … dobranoc… dla WAS kilka fotek z Mazurami;-) WAKACJE!!! TO SĄ WAKACJE

27 czerwca 2016 DZIEŃ 3

Mućki zniknęły… szkoda bo potrzebne mleko;-)) śniadanie, zwijamy obozowisko i kierunek Mikołajki. WAKACJE TO WAKACJE… Mikołajki… WAKACJE TO ŚWIĘTA;-)

Jak prawdziwi żeglarze: na pełnym wietrze motylem, ostro… BIEGNĄCA PO FALI to nie tylko nazwa  żaglówki;-)  Na pokładzie robota&robota, ale już wiemy mniej więcej co robić. Czasami mniej.. a czasami więcej… Kapitan w każdą wolną chwilę uczy nas buchtować. To musi być bardzo ważne… Łamanie masztu, trzy mosty- jesteśmy w Mikołajkach. Małe zakupy, pyszne lody DZIĘKUJEMY;-)

Jezioro Mikołajskie powitało nas kręcącym wiatrem.  Pole namiotowe POD PROMEM to nasz kolejny biwak i Sprawne parkowanie fury (Kapitan mówi cumowanie żaglówki do keji) i obozowisko. Dzisiaj priorytetem jest ognisko- robimy DUSZONKI. Krojenie, krojenie , krojenie potem upychanie i na ognisko. Dłuży się ten czas… każdy zajął się tym, co lubi: łowienie ryb, struganie z drzewa, doskonalenie buchtowania…;-)

Obiadokolacja PALCE LIZAĆ!!! Wieczorna kąpiel w jeziorze Mikołajki WAKACJE TO ŚWIĘTA!!!

Ahoj do następnego spotkania...

28 czerwca 2016 DZIEŃ 4

Rano pan Paweł zarządził bieganie 10 km w terenie - daliśmy radę ci, którzy wstali  Szlak biegowy wokół Jeziora Mikołajskiego pełen uroku.. i komarów

Śniadanie, nasz ulubiony zmywak naczyń w jeziorze i wypływamy. Dzisiaj zobaczymy największe jezioro w Polsce- Śniardwy. Pani Jola mówi, że płyniemy na morze…

Utknęliśmy w kiszce. Kapitan nazywał ją przesmykiem. Chyba tam nie dopłyniemy… nic nie wieje. Dużo motoru na tych żaglach używamy. Pani Jola czuje wiochę gdy płyniemy na żaglu i motorze jednocześnie… my tylko bujanie na fali;-)

Mylą nam się jeszcze części jachtu i luzowanie szotów. Wtedy Hanys nam śpiewa „Nic się nie stało”…

Hanys zaproponował by zmienić kapitana… już nikt z nas tego nie powie… Hanys miał zostać na Śniardwach… w efekcie końcowym Kapitan się zlitował i została tylko jego jasno zielona koszulka.

Po powrocie na pole biwakowe… wędking, grilling, kuchcing i moczing w jeziorze… cudowna woda!!!

29 czerwca 2016 DZIEŃ 5

Zwijamy obozowisko wczesnym rankiem i wypływamy. Kapitan zarządził zmianę trasy- nic nie wieje i nie zapuszczamy się niżej. Wracamy do Mikołajek.. potrzebujemy wodę, prąd i … paliwo do motoru…

Płyniemy dalej.  Kapitan powiedział jeszcze, że skoro nie ma wiatru to ryby powinny brać…  Zmieniliśmy profil rejsu na żeglarsko-wędkarski. WAKACJE TO SĄ WAKACJE!!!

Rozkładamy biwak przy Zatoce Skanał.. dobrze, że mamy świeże paliwo- mogliśmy tam dopłynąć.  Rozkładamy wędki…. Coraz ich więcej :) i więcej WAKACJE TO ŚWIĘTA…

30 czerwca 2016 DZIEŃ 6

Rano pan Paweł zarządził bieganie… tylko Wiśnia a potem Szymon dołączyli na jedno kółeczko. Wspaniała pogoda - od rana moczing w jeziorze i wędking. Na wędki mamy już zapisy i kolejkę od wczoraj;-) Zostajemy w Zatoce Skanał do jutra… WAKACJE TO ŚWIĘTA

Wiatru nie ma, ryby biorą :) Kapitan miał rację, zna te Mazury… Hanys natomiast nadal ich szuka… nie wie czy to morze, czy miasto… Na kolację zupa rybna i pyszne rybki z patelni…  WAKACJE TO MAZURY

1 lipca 2016 DZIEŃ 7

Rano pod nasze namioty podeszły dziki… głośne dziki… Hanys wybiegł i chciał wracać do domu. Opowiadał jak dziki kopytkami prawie po głowach przeszły…  i pazurami drapały po namiocie… do tego chrumkały i … poszły w stronę lasu…jeszcze zauważył, ze w śmieciach grzebały. WAKACJE TO PRZYGODA...

Zwijamy obozowisko. Stawiamy żagiel i płyniemy w stronę kanałów. Kierunek port w Pięknej Górze. Po drodze Kapitan zrobił nam egzamin z wiedzy żeglarskiej i budowy łodzi. Wszyscy zdaliśmy;-)

Na lądzie rozbijamy biwak i moczing, wędking, smażing… WAKACJE TO WAKACJE!!! Ognisko, kociołek i czas podsumowania rejsu… Miłe chwile;-) Przywróciliście nam wiarę w resocjalizację;-) Norbert przeszedł wszelkie standardy podsumowując wyjazd trzema zdaniami:

1. Pan Paweł jest jego MENTOREM

2. Szuka żony takiej jak pani Jola

3. Chce wracać do MOWiku

2 lipca 2016 DZIEŃ 8

Wczesnym rankiem składamy namioty, śniadanie i odpływamy. Kierunek Piękna Góra- oddajemy „Tańczącą na fali” i przenosimy rzeczy do busa.Kierunek jazdy Jaworze… droga na Giżycko… Ostrołękę… Warszawę… Częstochowę… Jaworze. Po drodze Krzysiek, Norbert i Szymon wyjeżdżają na wakacje … z Krzyśkiem i Norbertem się żegnamy i życzymy wiatru w żagle …

Będziemy wspominać… WAKACJE TO MAZURY… DZIĘKUJEMY!!!!

FOTOGALERIE WYPRAWY:

Z pielgrzymką w Łagiewnikach

10-11 czerwiec 2016

XI MISTRZOSTW POLSKI M.O.W. w PIŁCE SIATKOWEJ PLAŻOWEJ

Reprezentacja Ośrodka zajęła miejsca: 8 i 13 oraz puchar i nagrodę fair play. Gratulujemy!!!

Opiekunowie i trenerzy: Łukasz Górecki oraz Łukasz Oleksa

XVI Górski Rajd Powiatowy

galeria

W dniu 11 czerwca 2016 roku wychowankowie gr. I i IV wraz z wychowawcami J. Wojdan i M. Skoczylasem uczestniczyli w XVI Rajdzie Powiatowym. W sobotni poranek wyruszyliśmy pięknym szlakiem harcerskim z Jaworza Nałęża, by po niespełna dwugodzinnym marszu wejść na szczyt Błatniej. Na mecie Rajdu uczestnicy otrzymali pamiątkową odznakę oraz ciepły posiłek. Nasz wychowanek J. Bielka został W-ce Mistrzem w Konkursie Wiedzy Turystycznej !- gratulujemy!!!

Opiekun: Joanna Wojdan

Kibicujemy Czarnym Jaworze - mecz o awans

4 czerwiec 2016

SKKT PTTK Gawrosz zdobywa Szyndzielnię

Wędrowanie to nasza pasja więc podczas opstatniego weekendu ochotnicy ruszyli na szczyt Szyndzielni 1028 m n.p.m - żółtym szlakiem od Zapory,  piłowaliśmy ostro pod górę! Warto było bo pogoda piękna a widoki i humory tez ok..:)

1 czerwiec 2016

43-384 Jaworze
  • tel./fax 33 81 72 172
    tel. 33 81 72 173

Ostatnio dodane zdjęcia do galerii fotograficznej